Offerte aanvragenContact opnemen
  • Home
  • Trainingen
    • Veiligheidstrainingen
    • Wet natuurbescherming
    • Vitaliteitstrainingen
  • Veiligheidsadvies
    • Risico Inventarisatie & Evaluatie
    • Preventiemedewerkers
    • Bedrijfsnoodplan
    • Functie Risico Profiel
    • Taak Risico Analyse
    • ISO en VCA certificering
    • Arbo technische onderzoeken
    • Inzet adviseurs
  • Agressie preventie
    • Agressiepreventie
    • Integrale Aanpak
    • Agressietrainingen
    • Interventieteam
  • Online leren
    • E-Learning
    • Microlearning
  • Over ons
    • Onze visie
    • Ons team
    • Vacatures
    • Contactgegevens
  • Nieuws
    • Download documenten
  • Aanbod alle Microlearning
  • Aanbod E-learning
  • Aanbod alle Trainingen
  • Overzicht opdrachtgevers
  • Overzicht projecten
  • Offerte aanvragen
  • Overzicht Agressie preventie
  • E Toolbox werken kettingzaag
  • Gratis online meeting deelnemen
  • Privacy verklaring
  • Algemene voorwaarden
  • Overzicht alle trainingen
  • Privacy verklaring
  • Downloads




    • De ambassadeur van uw organisatie

      De training is erop gericht om de communicatiestijl van uw medewerkers beter af te stemmen op de interne en externe omgeving. Dit zijn de collega’s, de leidinggevenden en uiteraard ook de burger. Vaardigheden zoals inleven, contact maken, helder uitdrukken en prettig overkomen op anderen vormen de sleuteltermen.

      Of het nu een gaat over het naleven van interne en externe regels en richtlijnen, het nakomen van afspraken en hoe een collega zijn taken uitvoert, het betreffen allemaal momenten van contact tussen medewerkers onderling.


      Ook geldt dit voor de burgers. Onderwerpen kunnen daarin zijn; een wegafzetting, een straat die opengebroken ligt, een plantsoen dat onderhouden wordt, (zwerf)vuil dat opgehaald wordt of een riolering die verstopt zit.


      Het betreft altijd contactmomenten die soms kwetsbaar zijn doordat collegae en burger het beste van uw medewerkers verwachten en dat in hun beleving niet altijd denken te krijgen.


      De volgende onderwerpen worden middels praktische werkvormen en oefeningen behandeld:

      • Wat is klantgerichtheid & wie is mijn klant?
      • Verwachtingen en belangen van mijzelf en anderen (inclusief communicatieobstakels);
      • Samenwerken (aan welke voorwaarden voldoet een optimale samenwerking)?
      • Assertief, sub assertief en agressief gedrag (herkennen bij mijzelf, weten wat effectief is);


      De training is vooral gericht op het aanreiken van tools rondom het thema assertiviteit, het voeren van (lastige) gesprekken en het toepassen van effectieve communicatiemethodieken.

      < Ga terugVraag een offerte aan >
      • De Specialist voor (semi-) overheid en bedrijven.

        Offerte aanvragen

        BOL Training en Advies Privacy Statement

        Bol Training en Advies Algemene Voorwaarden

      • Werkvelden

        • Gemeenten
        • Provincies
        • Waterschappen
        • Omgevingsdiensten
        • Waterbedrijven
        • Zorgorganisaties
        • Industrie
      • Trainingen

        • Veiligheidstrainingen
        • Communicatietrainingen
        • Code 95 trainingen
        • E-learnings
      • Agressie preventie

        • Agressie voorkomen
        • Omgaan met agressie
        • Training agressie & geweld
        • Blended learning
      • Advies & onderzoek

        • Advies en onderzoek
        • Inzet van adviseurs